torsdag 9 april 2009

Offentligt bemötande av kommetarer på bloggen

Åter igen så utrsäktar jag mig för att uppdateringarna inte är så frekventa som tidigare, detta beror tyvärr att lågkonjukturen har drabbat även mig och allt vad det innebär. Men om det är någon tröst så är man inte ensam i denna soppa!. Jag har tagit tillfället i akt och utbildar mig så jag kanske kan påverka försvarspolitiken på allvar. Många antar säkert att mina planer kommer gå i stöpet redan på den teoretiska nivån, iallafall om man ska göra någon typ av bedömning diverse kommentarer här på bloggen. Men vet ni vad, eftersom jag är ganska cynisk och manipulativ och besitter en god verbal förmåga, så kommer jag med stor säkerhet att lyckas. Förhoppningsvis till er förskräckelse. Speciellt personen bakom användarnamnet "milmap" som kommenterade bloggen den 3 april klockan 13:15

"Om du försöker vara som wiseman så har du misslyckats kapitalt. Din blogg är helt oseriös, och att du har en bild på en dömd våldtäktsman som din egen profilbild säger allt. Lägg ner detta skräp nu!"

Och jag passar även på att infoga mitt svar,

"Bästa milmap, om du läst VARFÖR jag har just denna bild så kanske du skulle förstå, oseriös eller inte, förutom bilden vad anmärker du över?. Jag kanske har åsikter du inte håller med om, men behöver jag vara oseriös för det? Kommentera gärna igen, och just det, jag jämför mig inte med wiseman, men wiseman är en bra bloggare inget snack om saken."

Ett förtydligande gällande just kring min profilbild, kanske bara människor som har en sarkastisk humor förstår kopplingen, men upprepning är inlärningens moder sägs det,

"För mig är kriget en verklighet" sade Kapten Christer Carlsson på KA1 1993, denne man är på min profilbild, och har på senare tid blivit dömd för diverse hemskheter som våldtäkter och misshandel, jag vet inte om det bara är jag som ser den tragiska symboliken med honom och försvarsmakten i allmänhet. Kapten Carlsson var nämligen en framstående militär som med alla buds stående medel lärde svenska pojkar att försvara sitt land"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar