onsdag 28 januari 2009

Mina ärliga råd till den svenska försvarsberedningen och Överbefälhavaren

Idag har dagen vart som en lång baksmälla. Efter beskedet som kom igår har jag varit arg och upplåten. Jag har tappat allt förtroende för regeringens försvarsutskott, deras förmåga att ta beslut, eller om man ska vara korrekt, att redogöra ett planeringsunderlag för ÖB. Detta är taget utan någon som helst verklighetsuppfattning om omvärlden, man har inte tagit de växande nationalistiska krafterna i Ryssland, och de utspelen från ryssarnas sida som skett på senare tid.
Jag kan inte förstå att detta kan hända, detta är vansinne, detta är början på slutet. Jag kanske låter radikal, men just idag upplever jag det så. Vi har människor inom försvarsmakten som dagligen oroar sig för sitt arbete, som är helt beroende på politikers utspel, de själva kan inte ge sin syn i debatten, för deras chef Håkan Syren, som förövrigt beter sig som en ynklig jävla syltrygg, mot ryggradslösa politiker som ger honom nya direktiv innan de gamla har tillämpats.
Jag tycker att vi har nog med knähundar i detta land redan. Så uppenbart behöver vi inte flera.

Vad hade jag för råd till herrarna då? jo det är enkelt och väldigt konsekvent- AVGÅ!

Men innan dess så använder ni pengarna som eventuellt lyckats spara genom att lägga ner regimente efter regimente och ringer följande nummer +001 252-435-2488.
Numret går till Blackwater USA, som vän av ordning känner till efter konflikten i Irak.

Sätt "the operators" på Gotland, så försvaras denna strategiska viktiga ö, som försvarsmakten glömde. Och den kommer försvaras effektivt, Blackwater har som bekant blivit kritiserade för att vara för effektiva i Irak. Företaget i sig verkar består av dårar och psykopater, så jag har svårt och se skillnaden mellan dem och Försvarsmaktens ledning.




Blackwater USA i Irak in action

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar