tisdag 27 januari 2009

Nerskärningar igen?

Idag så bekräftades det som ÖB ska berätta nu på fredag, en halvering av pansarstyrkan, och sammanlagt får 1/3 av armen stryka på foten.
Jag känner mig arg och frustrerad över detta beslut, som har tagits helt utan verklighetsförankring, Jag börjar till och med överväga att gå till Rosenbad med plakat och stå och vråla, matstrejka och annat som kanske kan påverka våra kära politiker.

Man säger att de tunga förbanden ges upp i förmån för lätta rörliga förband, som ska ha pansarstyrkor som förstärkning... under ett hundratal stridsvagnar i hela riket?

Känns vansinnigt... jämför gärna med att stoppa en angripare mot riket, är efter detta förslag är igenomklubbat, lika lätt som att stoppa ett X2000 tåg med en soft air gun. Jag undrar om det börjar bli dags att genomföra en stadskupp snart.

Jag ser synen 2014, när miljöpartiet och de röda vägrar Gazprom tillträde till Slite på Gotland, eftersom de ryska RO-RO fartygen släpper ut för mycket kolväten och måste därmed stoppas och som svar genomför man från ryssarnas en "begränsad" militär aktion för att trygga sin ekonomi.. De lättrörliga enheterna som på sin höjd är beväpnade med M/86 Carl Gustav (om inte svenska freds inte har förbjudit den svenska armen att bära vapen), vrålar frenetiskt, KLART BAKÅT- SKOTT KOMMER!. Och den undermåliga projektilen bara stutsar mot det aktiva pansaret som angriparnas fordon är utrustade
med. Samtidigt som det egna pansaret är utslaget av fiendens taktiska bombflyg, som man inte kunde skydda sig mot eftersom man inte hade ett luftvärn fienden tog på allvar, ett skämt hel enkelt!

- Jag undrar om det är först då de obehagliga PK människorna inser det stora misstaget som skedde 30 januari 2009.

Det börjar bli dags att lägga ner hela verksamheten nu, vi kan inte försvara oss, och uppenbart så vill vi inte försvara oss heller.

Moderaterna kommer aldrig få min röst under min livstid...

Vedervärdigt!

1 kommentar:

  1. du har helt klart min röst vem du än är som skrivit detta. själv är jag och en grupp värnpliktiga från Amf 1 riktigt jävla förbannad på vad som håller på att ske kring oss. Mona Sahlin kan lägga 300kkr om året per invandrare och göra fängelsen till 4 stjärniga hotell. låta krigsförbrytare från Indonesien komma hit. hämta terrorister med kungensplan de går bra. men inte fan lägger dom ett öre på oss som vill försvara hennes röda arsle. Moderaterna är fan inte bättre jävla smyg vänster.

    SvaraRadera