onsdag 17 juni 2009

Om kriget kommer, och glad sommar!

Nu är det bara några dagar innan midsommarhelgen, den helgen då det svenska samhället är som mest sårbart. Alla tjänstemän är lediga och både polisen och sjukvården är redan upptagna, eftersom man måste tampas med fyllon, slagsmål och allt annat som hör denna traditionsenliga helg till.

Jag är beredd på det värsta, här ser man mig på bilden skrivandes på bloggen iförd en traditionsenlig M/51 gasmask och M/59 hjälm - jag är beredd!!. Men samtidigt är detta en symbolik för den tid Sverige hade ett försvar som hade folklig förankring, och ett försvar man kunde lita på.







Just det, alla ni som har häcklat bloggen, med kommentarer om min okunnighet, idioti och övrigt, då har jag för er dåliga nyheter att komma med, idag kom antagningsbeskedet från högskolan, och det var ett positivt besked... detta innebär att om några år kommer jag röra om i grytan i det statliga väsendet...

Men detta innebär dessvärre att min tid att skriva på denna blogg kommer minskas avsevärt, vilket du säkert märkt under våren, då jag har varit ytterst aktiv med studier.

Kanske tar jag upp bloggen igen, kanske inte. Se detta som ett avslut, men samtidigt början på något nytt. Jag har starka åsikter, och ämnar göra permanenta avtryck i den rådande försvarspolitiken...

För mig är kriget en verklighet

/Man At Work

3 kommentarer:

  1. Hej! Har inte hunnit läsa så mycket än men det verkar lovande i bloggen. Synd att du lägger ner. Skulle vilja prata lite närmare med dig privat via mail motsvarande.

    SvaraRadera
  2. AmfPB från Berga8 oktober 2009 kl. 23:18

    du har min röst! lägg ej ner !!!allt du säger stämmer så himmla korrekt. har nog inte hittat en blogg i det svenska samhället som inte är vänster radikal eller handla om totalt IQ befriade blondiner.

    SvaraRadera
  3. Vad är erat problem, allt under kalla kriget var nödvändigt!!! Det Sovjet gjorde var HELT rätt!

    SvaraRadera