fredag 12 september 2008

Ska jag lägga ner bloggen???

Efter att ha bloggat i snart en månad och reflekterat över försvars-slakten som har skett helt omdömeslöst? Efterson nu är allt frid och fröjd eftersom ryssarna är trängda i de diplomatiska kanalerna, och kommer snart dra sig tillbaka ur Georgien?.

Precis som i den gamla MER reklamen - NEJ!

Jag tänker inte sluta skriva ner mina tankar och rädslor inför framtiden, och försöka förklara min uppfattning av världen, och hur cynisk den än kan vara.

Från början var det tänkt som en kritik mot endast Sverige, men som sagt, jag brukar ju kolla på nyheterna, och det kommer sådana från andra delar i världen med, jag kommer hlt enkelt bredda mitt tyckande.

Jag kommer aldrig sluta med personangrepp mot politiker som ibland beter sig och resonerar som dagisbarn, denna blogg hjälper mig att ventilera min frustration hur saker sköts av våra "folkvalda"

Jag hoppas att någon läser det jag skriver, och kanske någon håller med mig... kommentera då i sådantfall, och bekräfta att jag inte är en ensam dåre... men jag kanske är det?

En olärd, krigshetsande, bakåtsträvande sådan.... dock hör det till saken att jag läser 1 bok i veckan kring diplomati, politik, eller krigshistoria.... så många gånger är jag påläst om det jag talar om... jag har inte gått på någon fin skola och har fina betyg, men räkna inte ut mig för det.

När DU sitter hemma och tittar på någon fördummande populärkultur på TV sitter jag och läser om den ryska krigsplaneringen under 80-talet eller läser mobiliseringstabeller på krigarkivet.... allt för att besitta kunskapen när det smäller, och tro mig, det kommer det att göra, frågan är om du är beredd?.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar